Tuesday, November 9, 2010

Membilang waktu.

Malam ini rasa ingin kembali ke medan penulisan blog yang sudah lama tidak saya jadikannya sebagai keutamaan. Hanya seringkas cuma. Sengaja blog dibiarkan sepi, kerana sedang membilang waktu yang kian kecil jumlahnya. Oh. SPM. Sesiapa saja yang bakal berhadapan dengannya merasai apa yang dirasa oleh saya. Hari ini Ustazah Aizat 'merehatkan otak' kami dengan tazkirah perihal bencana yang menimpa. Buatkan semua sedar, apa yang sedang dikejar oleh kami ini, jika tidak ditujukan matlamatnya pada perkara yang sepatutnya, maka rugilah, kerana sesungguhnya syurga itu yang harus dikejar oleh kita semua. Oleh itu, biar apa pun yang dikejar, hatta SPM ini, harus diletakkan matlamat kejayaan itu untuk perkara yang sepatutnya, iaitu untuk redha Allah.


Semoga kita dipermudahkan oleh Allah untuk menempuh waktu sesingkat ini. Menghabiskan sisa-sisa study yang masih perlu diteruskan. Semoga Allah kurniakan kekuatan dan kesihatan yang baik, insyaAllah. :)

Noktah buat masa ini. InsyaAllah, kembali ke lapangan penulisan Disember ini, untuk terus 'menakluk' ruang maya dengan perkongsian yang lebih bermanfaat mudah - mudahan.

Buat semua calon spm bumi wakaf SMKAP, bittaufiq wannajah! :)


0 comments: