Sunday, February 7, 2010

Kelabu.

Bermula dengan ingatan saya kepadanya. Ah, apakah yang ada dalam hati ini? Sesuatu yang sukar diungkap. Dan saya mencari - cari dia. Kelabu. Dan tidak jelas. Mana dia? Mana kamu? Saya menanti kamu untuk muncul? Izzati, jangan berharap. Kamu belum cukup baik bagi yang terbaik. Ya, saya belum mencapai ke tahap yang cukup baik bagi insan -insan yang hebat di sekeliling saya. Sekarang bukan saya fikirkan tentang ramainya insan sekeliling saya yang hebat - hebat belaka. Tetapi, kamu. Kamu. Dan, kamu. Ya Allah. Sesungguhnya engkau sahaja yang mengetahui dan memahami detik hati ini. Dari mula pencarian saya. Allah, bantulah saya. Agar saya tidak tersesat dek perasaan yang membutakan ini. Butakah? Ya. Buta jika tidak dipertimbangkan dengan jelas. Mengapa perlu saya berperang dengan rasa hati ini setelah sekian lama hati ini menyepi untuk merasai perkara yang bukan sepatutnya. Oh, hakikat. Hakikat bagi seorang manusia yang serba lemah ini.

Kenapa?

Kenapa dia? Entah. Terpampang jelas apa yang dia rasa ketika ini. Katanya, "saya sedang mencari semula sinar iman yang dirasakan semakin tandus sepanjang perjalanan saya di luar." Tahulah kamu, saya juga sama. Dan kamu. Saya tidak tahu apa yang harus diungkap tentang kamu.

Allah, tuhanku. Bantulah aku mencari sinar sebenar. Yang bakal membahagiakan hayatku. Saya dan kamu. Hanya ini sahaja yang menyatukan hati - hati kita, untuk terus di jalan hakiki. Dan kamu. Saya mengharapkan sesuatu pada suatu hari yang belum pasti. Mungkin
.

0 comments: