Wednesday, February 17, 2010

Bersyukur

Tiba masanya juga rupanya.
Tiba masa apa? Tiba masa yang saya telah jangkakan sebelum ini. Dihentam dek sesuatu ke atas badan saya. Kenyataan saya di facebook sebelum ini.

" Saya tak kisah dengan lidahnya yang tajam. Jika disembur, saya akan dengar, dengar, dan dengar. Paling tidak, rasa sebak saja. Kemudian, balik, dan usaha untuk tidak melakukan perkara yang sama lagi supaya tidak lagi dicucuk lidah yang tajam. Tetapi, saya harap lengan saya tidak dihinggap buku atau apa - apa saja, serta kepala saya tidak ditolak - tolak. (antara perkara yang saya takut)==Saya bersedia untuk esok= "

Hakikatnya, tiada apa yang tidak baik berlaku berkaitan apa yang saya risaukan buat masa sekarang. Hari pertama, selamat. Alhamdulillah kerana Allah mempermudahkan segalanya. Hari kedua @ terakhir menyaksikan perkara yang saya takutkan berlaku.


" Tetapi, saya harap lengan saya tidak dihinggap buku atau apa - apa saja, serta kepala saya tidak ditolak - tolak. (antara perkara yang saya takut) "
Bukan lengan yang dihinggap. Buku buku yang dijadikan alat. Bukan kepala dijadikan sasaran. Tetapi belakang saya. Secara jujurnya saya bersyukur kerana berkesempatan terkena hukuman yang selama ini saya takutkan. Alhamdulillah. Sekurang - kurangnya terkesan juga untuk lebih mengambil berat tentang diri sendiri. Terima kasih kerana meninggalkan kesan itu di bahagian belakang badan saya. Bukanlah kesan apa pun. Cuma sehingga sekarang masih terasa bekasnya.

Bersyukur.
Bersyukur kerana saya tahu apa salah saya. Bersyukur kerana hukuman itu menyedarkan saya dari kelalaian. Bersyukur kerana saya sudah tahu bahawa setiap perkara harus diteliti dengan sebenar - benar penelitian. Bersyukur kerana ada insan yang mengambil berat tentang saya. Terima kasih.

Kuat.
Semoga saya terus kuat menadah segala amanah. Semoga saya terus kuat menimba ilmu sebanyak - banyaknya. Semoga saya kuat menatang dugaan. Hakikat hayat seorang mukmin itu bukanlah mudah berputus asa. Oleh sebab itulah saya mesti kuat.!

2 comments:

FS Ning said...

if you;re talking bout what happened in tuesday, well, ketahuilah bhw ak juga blur. ak xphm arahan cegu sblum tu actually. -_-;

jomlah sama2 jadi kuat! ^-^

zati kay said...

err..itu lah yg berlaku juga pada aku..huhu..sbb tu lah lpas nie kena lebih teliti dgn sebenar2 penelitian..ya lah. sama2 jadi kuat!